Portal Rayuan / Pembatalan Kelulusan
Laman Utama
PERMOHONAN RAYUAN
PEMBIAYAAN LPPSA
Maklumat Peminjam
Nama Penuh Peminjam
*Wajib diisi
No. Kad Pengenalan
*Wajib diisi
No. Fail Pembiayaan
*Wajib diisi
No. Telefon Untuk Dihubungi
*Wajib diisi
Kod
010
011
012
013
014
015
016
017
018
019
Alamat Emel Terkini
*Wajib diisi
Jenis Rayuan
*Wajib diisi
Sila Pilih Satu
Rayuan bagi penambahan atau pengurangan harga jual beli hartanah
Rayuan bagi penambahan atau pengurangan amaun kelulusan pembiayaan
Rayuan bagi menambah atau mengurangkan tempoh pembiayaan
Rayuan bagi penambahan amaun pembiayaan berdasarkan kepada rayuan nilaian Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta (JPPH)
Rayuan bagi pertukaran Panel Takaful / Insurans
Rayuan bagi memasukkan atau mengeluarkan Kos Yuran Guaman
Maklumat Peminjam Bersama - Jika Pembiayaan Bersama
Nama Penuh Peminjam Bersama
No. Kad Pengenalan
No. Fail Pembiayaan
*Wajib diisi
Dokumen Sokongan
*Wajib diisi
Muat-naik
1. Surat rasmi kepada LPPSA dan dinyatakan dengan jelas tempoh pembiayaan yang ingin ditambah atau dikurang di dalam Surat tersebut.
Hanya Dokumen
Format PDF
sahaja dibenarkan.
2. Salinan / deraf Perjanjian Jual Beli.
Hanya Dokumen
Format PDF
sahaja dibenarkan.
1. Surat rasmi kepada LPPSA yang menyatakan dengan jelas samada jumlah pembiayaan ingin ditambah atau dikurangkan.
Hanya Dokumen
Format PDF
sahaja dibenarkan.
2. Salinan penyata gaji terkini yang disahkan oleh Ketua Jabatan.
(Nota: Pemohon lantikan Kerajaan Persekutuan yang berkhidmat di Kementerian / Jabatan Persekutuan, perlu mengemukakan e-Penyata Gaji Kod QR lengkap dengan No. QR Penyata Gaji).
Hanya Dokumen
Format PDF
sahaja dibenarkan.
3. Dokumen sokongan yang berkaitan seperti surat pengesahan penyelesaian hutang dan lain-lain yang berkaitan yang disahkan oleh Ketua Jabatan.
Hanya Dokumen
Format PDF
sahaja dibenarkan.
1. Surat rasmi kepada LPPSA dan dinyatakan dengan jelas tempoh pembiayaan yang ingin ditambah atau dikurang di dalam Surat tersebut.
Hanya Dokumen
Format PDF
sahaja dibenarkan.
1. Salinan penyata gaji terkini yang disahkan oleh Ketua Jabatan.
(Nota: Pemohon lantikan Kerajaan Persekutuan yang berkhidmat di Kementerian / Jabatan Persekutuan, perlu mengemukakan e-Penyata Gaji Kod QR lengkap dengan No. QR Penyata Gaji).
Hanya Dokumen
Format PDF
sahaja dibenarkan.
Pemohon dinasihatkan untuk menghantar rayuan penilaian kepada JPPH terlebih dahulu sebelum mengemukakan rayuan untuk menaikkan amaun ke LPPSA
2. Salinan permohonan Rayuan Nilaian semula ke JPPH untuk menaikkan amaun.
Hanya Dokumen
Format PDF
sahaja dibenarkan.
1. Surat rasmi kepada LPPSA dan dinyatakan dengan jelas Panel Takaful / Insurans yang ingin ditukar di dalam surat tersebut.
Hanya Dokumen
Format PDF
sahaja dibenarkan.
1. Surat rasmi kepada LPPSA, menyatakan ingin memasukkan atau mengeluarkan yuran guaman daripada permohonan pembiayaan.
Hanya Dokumen
Format PDF
sahaja dibenarkan.
2. Sekiranya ingin memasukkan kos yuran guaman, sila kemukakan sebut harga yuran guaman mengikut template standard LPPSA yang boleh diperolehi dari laman web rasmi LPPSA.
Hanya Dokumen
Format PDF
sahaja dibenarkan.
Perakuan Peminjam
Saya dengan ini mengakui dan memahami bahawa:
Saya mengesahkan maklumat yang diberikan di atas adalah tepat dan benar. Pihak LPPSA mempunyai hak untuk mengubah / menarik balik rayuan ini jika saya didapati mengemukakan maklumat / dokumen yang salah, mengelirukan atau tidak sempurna dalam permohonan ini.
Saya mengesahkan bahawa saya telah membaca dan bersetuju dengan terma Lembaga Pembiayaan Perumahan Sektor Awam (LPPSA) serta membenarkan LPPSA, untuk memproses, mengguna dan merekod data peribadi untuk tujuan seperti dinyatakan dalam
Notis Privasi LPPSA
.
Lembaga Pembiayaan Perumahan Sektor Awam (LPPSA)
No.9, Kompleks Kementerian Kewangan, Persiaran Perdana, Presint 2, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, 62592 Putrajaya.
No Tel:
03 - 8880 1600